Liity mukaan postituslistalle

Edit Template

Liity mukaan postituslistalle

Edit Template

Asiakkaat haluavat tuntea, että heidät on huomattu

Olen ollut nuorena töissä palvelualalla, ja siellä opin yhden asian: asiakas pitää huomioida heti. Jos myyjä ei tervehdi, asiakkaat lähtevät nopeasti muualle. Itseänikin ärsyttää, kun baarissa katse kohtaa baarimikon kanssa, mutta sieltä ei tule ”hei” tai edes ”pieni hetki”. Tämä ignorointi on todella turhauttavaa.

Sama pätee tuotteiden ja palveluiden esittelyyn verkossa. Jos vain lataat kaiken verkkosivullesi ja odotat, että joku ”eksyy” sinne, voit odotella pitkään. Optimointi on digitaalinen tapa ottaa asiakas ”katsekontaktiin” ja sanoa ”hei, olen huomannut sinut”.

Mitä optimointi tarkoittaa?

Optimointi voi kuulostaa tekniseltä sanalta, mutta se tarkoittaa yksinkertaisesti tehostamista ja parempia käytäntöjä. Keskitytään digitaaliseen näkökulmaan – verkkosivujen, somekanavien ja sisällön parantamiseen. Näillä keinoilla voit erottua, tavoittaa asiakkaasi ja herättää heidän kiinnostuksensa. Kuten ylempää kirjoitin, se on tapa sanoa ”moim mitä saisi olla?” – mutta verkossa.

"Optimointi on digitaalinen tapa ottaa asiakas katsekontaktiin ja sanoa 'hei, olen huomannut sinut'."

Somesisällöt kuntoon

Tarjoa sisältöä, joka oikeasti auttaa asiakkaita. Kerro ominaisuuksista ja siitä, miten tuotteesi tai palvelusi ratkaisevat heidän ongelmansa. Somekanavat ja muut alustat ovat täynnä kilpailevia myyjiä, jotka kaikki huutavat: ”osta minulta!” Jos pystyt antamaan hyödyllisiä vinkkejä ja konkreettisia esimerkkejä, olet jo askeleen edellä. Uskalla kertoa omista palveluistasi ja tuotteistasi rohkeasti.

Verkkosivun SEO on kuin Aapisen ABC

Jos et huomioi, miten asiakkaat etsivät palveluita verkosta, se on kuin ignooraisit heidät fyysisessä myymälässä. Hakukoneoptimointi on periaatteessa ilmaista, ja se voi tehdä ihmeitä näkyvyydelle. Googlen avainsanojen suunnittelija (Keyword Planner) ja hakutulosten ehdotukset ovat hyviä paikkoja aloittaa. Linkitä sivusi Googleen, jotta näet, millä hakusanoilla ihmiset löytävät sinut. Tämä tieto auttaa sinua tuottamaan sellaista sisältöä, mitä he oikeasti etsivät.

Hakutulokset Googlessa, mitä ihmiset hakevat

Älä jää massaan – siellä ei ole tilaa

Erottautuminen on ratkaisevaa. Jos kuvaat tuotteesi tai palvelusi samalla tavalla kuin kaikki muut, miksi asiakas valitsisi juuri sinut? Meidän tehtävämme on helpottaa asiakkaan valintaa, ja siihen auttaa selkeä ja omaperäinen esittely.

Älä tyydy pelkkään kuvaan ja lyhyeen tekstiin. Miksi et kokeilisi TikTok-videota, jonka voit jakaa myös muissa kanavissa ja upottaa verkkosivuillesi? Voit myös käyttää QR-koodeja fyysisessä liikkeessäsi, jotta asiakkaat pääsevät käsiksi digitaaliseen sisältöön. Digitaaliset alustat tarjoavat monia mahdollisuuksia – käytä niitä rohkeasti ja löydä tapa, joka erottuu.

Tereza Dickson

Erityisasiantuntija ja bisneskokeilija

Voin höpistä paljon turhuuksia, mutta joskus osun myös asian ytimeen. Kirjoittaminen auttaa mua jäsentämään ajatuksia ja hidastamaan tahtia, jotta saan sanottua sen, mitä haluan.

Leave a Reply

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Tekijän ääni

Tereza Dickson Helsingissä.

Tereza Dickson

Erityisasiantuntija ja bisneskokeilija

Olen kulttuurin, liiketalouden ja muutosjohtamisen asiantuntija, joka uskoo jatkuvaan oppimiseen ja rohkeisiin kokeiluihin. Päivätyössäni kehittelen uusia toimintatapoja ja etsin aina uusia mahdollisuuksia hypätä tuntemattomaan. En tavoittele miljoonia, vaan keskityn luomaan ja jakamaan sellaista, mikä auttaa muitakin menestymään ja löytämään oman juttunsa.

Näitä jengi lukee

  • All Posts
  • Digitaalisuus
  • Liiketoiminta
  • Yleinen
    •   Back
    • Liiketoiminnan kehittäminen
    • Markkinointi
    • Kirjanpito
    •   Back
    • Kuvitukset
Edit Template

Uteliaisuus ja rohkeus vievät mua eteenpäin – sukellan luovuuden, liiketoiminnan ja kestävän kehityksen leikkauspisteeseen, etsien keinoja muuttaa haasteet oivalluksiksi. Tämä matka vie mut rikkomaan rajoja ja löytämään uusia tapoja tehdä asioista parempia, vähän eri tavalla – ja jakamaan opit muillekin.

Olet nyt mukana! Eikä! Jokin meni pieleen.

Viimeksi päiviteyt jutut

  • All Posts
  • Digitaalisuus
  • Liiketoiminta
  • Yleinen
    •   Back
    • Liiketoiminnan kehittäminen
    • Markkinointi
    • Kirjanpito
    •   Back
    • Kuvitukset

Ota yhteyttä

Uteliaisuus ja rohkeus vievät mua eteenpäin – sukellan luovuuden, liiketoiminnan ja kestävän kehityksen leikkauspisteeseen, etsien keinoja muuttaa haasteet oivalluksiksi. Tämä matka vie mut rikkomaan rajoja ja löytämään uusia tapoja tehdä asioista parempia, vähän eri tavalla – ja jakamaan opit muillekin.

Olet nyt mukana! Eikä! Jokin meni pieleen.